Ojabol (اُجابُل)

الهی و رَبِّی مَن لی غَیرُک

Ojabol (اُجابُل)

الهی و رَبِّی مَن لی غَیرُک

آفت قدرت!

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲ ب.ظ

با نگاهی به عملکرد مسئولینی که در این چهار دهه بعد از انقلاب، "منصوب" یا "منتخب" شده اند می توان نتیجه گرفت که در هر دو حوزه ،برخی از مدیران،نه تنها کارنامه و عملکرد مناسبی نداشتند بلکه به فساد آلوده شده و قشر بزرگی از افراد جامعه و در برخی موارد،حتی امنیت ملی کشور را با چالشی بزرگ روبرو می کند.


اگر مدیران انتصابی و انتخابی عملکرد مناسبی نداشته و آغشته به فساد شوند ،در نگاه اول، گفته می شود که انتصاب یا انتخاب خوبی صورت نگرفته است که البته حرف درست،اما دلیل تامه نیست!


گرچه ممکن است هم در انتصاب و هم در انتخابِ مدیران، اشتباه صورت گرفته باشد اما عامل مهمی که این مسئولین را دچار خطا و لغزش می کند ، قدرتی است که از قِبَلِ انتصاب یا حضور مردم پای صندق اخذ رای و انتخاب، بدست می آورند ، به تعبیر دیگر "آفت قدرت" هست که برخی از مدیران را به پرتگاه سقوط می کشاند.

نمونه های فراوانی از مدیران "انتصابی" و "انتخابی" را در ذهن داریم که قبل از انتصاب یا انتخاب، فرد مورد وثوق و قابل اعتمادی بودند،اما بعدا مشخص شد که ظرفیت لازم را ندارند و ....

بعد از آنهمه حرّافی ها، خُلف وعده ها ،عوامفریبی ها و خلاف گویی ها، که قبل از رای دادن از برخی داوطلبان دیدیم و شنیدیم، دیگر پذیرفته نیست که همانند یک مبتدی و آماتور، انتخاب کنیم.

با مطالعه و جستجوی بیشتر ،درست انتخاب کنیم و بدانیم، از ماست که بر ماست!

#آفت_قدرت
#انتخاب
#انتصاب



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۳
سید محمد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی