Ojabol (اُجابُل)

الهی و رَبِّی مَن لی غَیرُک

Ojabol (اُجابُل)

الهی و رَبِّی مَن لی غَیرُک

نقدی بر صحبتهای حاج علی قلی تبار در محرم 92

چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۱ ق.ظ

تاسوعا و عاشورای امسال همانند سالهای قبل به زادگاه خود  اجاکسر رفتم، عزاداری و دیدار با دوستان قدیمی از توفیقاتی است که همه ساله در این ایام نصیب بنده می شود. خصوصا اینکه مداح عزیزی چون حاج علی قلی تبار هم حضور پیدا کرده بودند.

آقای قلی تبار؟!

در این دو سه شبی که مهمان عزای امام حسین بودم  از مداحی حضرتعالی استفاده کردم، در همین امسال هفته ی اول محرم را در مسجد قهاریه ی بابل بودم و  به مداحی مداحانی چون مشهد سری،مهام،......  و گوش دادم انصافا شعرهایی که حضرتعالی بکار می گیرید و ملودی که بکار می برید یک کلاس بالاتر از  بقیه مداحان می باشد.شعر هایی پر مغز و پر معنی! جالبتر اینکه همین امسال شب عاشورا چقدر ماهرانه اشعار قدیمی را  احیاکردید و به سبک بسیار عالی بیان نمودید و حاضرین را متاثر از این شعر ساختید!و این نشان از توانایی شما در مدح ائمه اطهار دارد .

حاج علی؟!

در پست های قبلی همین سایتم از شما گفتم و بدون اغراق کارهای شما را ستودم و به ارادتی را که به امام حسین و عاشورا داشتید، تحسین کردم ولی در این چند روز مسائلی گذشت که بنا دارم از شما انتقاد کنم و بعنوان کسی که بیرون گود هست و هنوز ارادت به شما دارد گفته های امسال شما را به نقد بکشم .

آقای قلی تبار؟!

زحماتی که حضرتعالی تا بحال در راه امام حسین کشیدیدبر کسی پوشیده نیست و فکر می کنم اگر این مداحی ها و اشعار از سر اخلاص بیان شده باشد (که به نظرم اینگونه نیز هست)همان صاحب عزا شافی شما خواهد بود و شما رابس!!

1-در شب هشتم محرم شما با کلماتی عجیب و غریب به سخنران ،حجت الاسلام محمدی تاختید و فرمودید برای گوش کردن این حرف های صد من یک غاز !! ایشان به مسجد نیامدید!! بنده هر کاری کردم نتوانستم این جمله حضرتعالی را هضم کنم چرا اینگونه این کلمات از زبان شما جاری شده است؟بنده قصد ندارم به  قضاوت بنشینم و شاید در آن حد نباشم ولی اگر هم حرفهای ایشان به درد شما نمیخورد نبایستی از تریبون بیان می کردید ، آقای محمدی مهمان اجاکسر بودند ،تازه ،بکار بردن این کلمات از تریبون  و مطرح کردن مشکل برای عامه ی مردم چه دردی را دوا می کند؟جز اینکه ذهن بعضی مشغول شود و تاثیر بگیرند؟تا جایی که بعد از فرمایشات شما، یکی از دوستان محل که سواد ایشان در حد خواندن و نوشتن بود! (نام ایشان محفوظ است) از حجت الاسلام محمدی سخنران محل، سطح تحصیلات را می پرسد و به ایشان متذکر می شود که باید در سطح بالاتری سخنرانی کند!!!

2-بعد از اینکه سخنران محرم امسال حجت الاسلام محمدی (تقریبا بدون خداحافظی) محل را ترک کردند ، درشب شام غریبان حجت ااسلام ابوالفضل نورانی به جای ایشان سخنرانی کردند که انصافا هیچگونه توهینی به شخص یا گروهی نکردند و حتی  فرمودند به اینکه عاشورا باید نقطه ی مشترک تفاهم قرار گیرد و باید اختلافات را کنار بگذاریم ولی پس از اتمام سخنرانی سید بزرگوار آقای نورانی،برخی از منتسبان شما خطاب به ایشان مسائلی را مطرح کردند که شایسته نبود! واقعا شایسته نبود! واقعا متحیرم که آیا شما نمی دانید؟یا می دانید و سکوت کرده اید؟ اگر نمی دانید که ایرادی بر شما نیست و می توانید بپرسید ولی اگر می دانید و سکوت کردید ........

3- در همان شام  عاشورا در فرازی از مداحی خودتان فرمودید تلویزیون بی بی سی را می بینید! و مطلبی را از چکناواریان مسیحی نقل کردید اگر چه نقل آن مسئله بسیار آموزنده و جالب بود ولی آیا حتما باید می گفتید از کجا دیده اید؟فکر نمی کنید با اینگونه مطرح کردن نام بی بی سی ، تماشای بی بی سی را مجاز جلوه می هید؟شبکه ای که در ضدیت با نظام جمهوری اسلامی همتایی ندارد.شما را بخدا حاج علی؟!چند درصد از کسانی که شبکه های ماهواره ای را می بینند نگاهی مانند شما دارند؟و فقط پیچش مو را می بینند؟!

4-فرمودین شب نشینی های چند ساله ی قدیمی ها در شب عاشورا ( در سقا نفار)باید احیا شود که حرف درست و قابل اعتنایی است ولی به نظر شما چه افرادی باید فرهنگ سازی کنند؟من که چیزی به ذهنم نمی رسد و شاید شما بتوانید افرادی را نام ببرید که مردم محل خصوصا جوانان حرف شنوی از آنها را داشته باشند و بجای شب نشینی ها پای شبکه های ماهواره ای و ........شب نشینی های توام با عزاداری داشته باشند.

آقای قلی تبار؟!

پس ازتمام شدن مراسم شام غریبان قرار بود خدمت برسم و مقدمات نشست صمیمی را با حضرتعالی به اتفاق دوستان دیگر فراهم کنم ولی آن شب توفیق حاصل نشد ، اما دوست دارم فرصتی دست بدهد تا به اتفاق همه ی دوستان تحصیلکرده ی محل کنار هم بنشینیم و برای تحقق این مسئله از هر کوششی دریغ نمی کنم تا این سو ء تفاهمات با گفتگو بر طرف شود و اطرافیان ما خصوصا نسل سومی ها یاد بگیرند نباید با تهمت و توهین کسی را مخاطب قرار داد حتی اگر او همفکر ما نباشد !!انشا الله

ارادتمند همه ی مداحان بزرگوار.الاحقر

 

 

 
   + سید محمد حسینی ; ٥:٥٤ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٤ آبان ۱۳٩٢-برگرفته از سایت هک شدهی شیمی و زندگی chemlife.persianblog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۴
سید محمد حسینی

اجاکسر قلی تبار

نظرات  (۱)

سلام به ما هم سر بزنید و نظر بدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی